Hva gjør jeg hvis jeg får ikke logget inn i appen?
Benytt «Glemt Passord» i appen og følg instruksene du får på e-post.
Hva gjør jeg hvis jeg får feilmelding når jeg skanner QR-koden på Huben?
Ta kontakt med support på mail support@evasmart.no
Enheten vil ikke pares inn. Hva gjør jeg?
Hvis LED-lyset helt til venstre på huben blinker blått er huben satt i paringsmodus. Ta frem brukerveiledningen til enheten du prøver å pare inn og følg instruksene stegvis.
Hva gjør jeg hvis appen gir meg en feilmelding som sier at huben er offline?
Sjekk om LED-lys nr 2 fra venstre lyser. Hvis denne ikke lyser har ikke huben internettilgang via nettverkskabelen. Sjekk at kabelen sitter godt i både hub og router. Bytt nettverkskabel hvis problemet vedvarer.
Hva er stemninger og hva brukes de til?
Stemninger er egendefinerte scenarioer som lar deg aktivere styre flere enheter i hjemmet med ønskede innstillinger. Stemningen vil dukke opp som en knapp i appen.
For eksempel. Hvis en bruker ønsker å slå av alle lys når ingen er hjemme kan brukeren lage en stemning som heter «Borte» og konfigurere stemningen til å slå av alle lysene i hjemmet når brukeren trykker på stemningen i appen.
Hvordan fungerer «Hva skjer hjemme»?
Dette er en hendelseslogg som gir deg informasjon om hendelser i hjemmet. Hendelser innebærer for eksempel. Enheter som har mistet kontakt med hub, aktivering av stemninger, endring av tilstand på dørlås, lavt batteri, bevegelse og lignende.
Hvordan bruker man kalenderen i et smarthus?
Kalenderen kan du bruke til å aktivere forhåndsdefinerte stemninger på gitte tidspunkter. Stemningene kan da settes opp til å gjenta seg daglig gjennom hele uken hvis du ønsker at ditt smarthus skal ha faste tidspunkter eller dager å forholde seg til.
Eksempel: Du kan lage en stemning som slår av alle lysene i huset ditt og bruke kalenderfunksjonen til å aktivere denne hver kveld kl 23:00 slik at ingen lys står på om natten.
Hvordan invitere jeg nye brukere til boligen?
For Android:
Trykk på menyknappen øverst til venstre og trykk på «Brukere». Trykk på «+» og velg «legg til bruker» . Så oppgir du e-postadressen til brukeren du ønsker å invitere.
For iOS:
Trykk på “administrasjon” nederst til venstre. Trykk på «endre», «legg til bruker» og velg «legg til tilgang» før du oppgir e-post adressen til brukeren du ønsker å invitere.
Hvordan overfører jeg hjemmet til en annen bruker?
For Android:
Trykk på menyknappen øverst til venstre og trykk på «Brukere». Trykk på «+» og velg «Overfør bolig» før du oppgir du e-postadressen til brukeren du ønsker å overføre boligen til.
For iOS:
Trykk på “administrasjon” nederst til venstre. Trykk på «endre», «legg til bruker» og velg «Overfør bolig» før du oppgir e-post adressen til brukeren du ønsker å overføre boligen til.
Hvordan administrerer jeg varslinger?
For iOS:
For å administrere varslinger må du gå inn på «Administrasjon» nederst til høyre på dashboard og trykke på «Varslingsinnstillinger». Her kan du trykke på enheten du ønsker å administrere varslingsinnstillingene for å aktivere varslinger. Her kan du velge om du vil motta varslinger på sms, push eller begge deler.
For Android:
For å administrere varslinger må du gå inn på «Menyknappen» øverst til venstre på dashboard og trykke på «Administrer varslinger». Her kan du trykke på enheten du ønsker å administrere varslingsinnstillingene for å aktivere varslinger. Her kan du velge om du vil motta varslinger på sms, push eller begge deler.
Hvor kan jeg finne informasjon om enhetene mine?
For iOS:
Trykk på «administrasjon» nederst til høyre på dashboard og trykk på «Enhetsliste». Her får du opp en liste over dine enheter, som du kan trykke på for å få mer informasjon om enheten.
For Android:
Trykk på menyknappen øverst til venstre på dashboard og trykk på «Enhetsstatus».Her får du opp en liste over dine enheter, som du kan trykke på for å få mer informasjon om enheten.
Jeg har flere boliger. Hvordan kan jeg bytte bolig i appen?
For iOS:
Trykk på «Hus-ikonet» øverst til venstre i dashboard for å få opp en liste over dine hjem. Trykk så på hjemmet for å åpne det.
For Android:
Trykk på menyknappen øverst til venstre på dashboard og trykk på «Mine boliger» for å få opp en liste over dine hjem. Trykk så på hjemmet for å åpne det.
Hvordan låser jeg opp dørlåsen via appen?
Trykk på hengelås-ikonet og tast inn koden din for å låse opp. For å låse holder det å trykke på hengelås-ikonet.
Hvordan legger jeg til tilganger?
Trykk på pilen ved siden av hengelås-ikonet og trykk på «Alle tilganger». Trykk på + for å legge til flere tilganger. Velg mellom Brikke, kode eller engangskode og følg instruksene i appen.
Hvordan endrer jeg koden min?
Trykk på pilen ved siden av hengelås-ikonet og trykk på «Alle tilganger». Trykk deretter på tilgangen du ønsker å endre kode på. Trykk så på «Tilgang med kode» og tast inn ny kode før du lagrer endringene.
Hvordan kan jeg endre dørlåsinnstillinger?
Trykk på pilen ved siden av hengelås-ikonet og trykk på «dørlåsinnstillinger». Under dørlåsinnstillinger kan du endre navn på dørlåsen, rom, språk, volum og skru av/på autolås.
Hva viser alle hendelser?
Alle hendelser er din logg for dørlåsen. Her vil du se klokkeslett for når dørlåsen er låst/låst opp, hvem som har låst/låst opp og eventuelle feilmeldinger fra dørlåsen.
Hva gjør jeg hvis døren har mistet kontakt i appen og lar seg ikke styre.
1: Hvis døren ikke responderer kan du prøve nye batterier.
2: Hvis dette ikke hjelper og alle de andre enhetene i hjemmet fungerer må du slette dørlåsen og pare den inn på nytt.
Hva gjør jeg hvis appen prøver å låse opp døren, men døren går i vranglås eller sliter med å låse opp/igjen?
Ta kontakt med Yale Doorman support/ Idlock
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.